Suomen Kiinteistöliiton neuvontapalvelut

Kiinteistöliiton lakineuvonta palvelee jäsenkiinteistöjen isännöitsijöitä, hallituksen jäseniä, tilintarkastajia sekä toimialajärjestöjen edustajia ma-to klo 9-15 ja pe klo 10-15 puhelimitse numerossa (09) 1667 6300. Kiinteistöliiton lakimiehet ovat erikoistuneet nimenomaan kiinteistöjuridiikkaan. Lakineuvontaan voi myös tehdä ajanvarauksen tästä.

Talous- ja veroneuvonta. Kiinteistöalan kirjanpitokysymyksiin ja verotukseen perehtynyt ja erikoistunut asiantuntija opastaa jäsenkiinteistöjen isännöitsijöitä, hallituksen jäseniä sekä tilintarkastajia ma-to klo 13-16 numerossa (09) 1667 6369.

Energianeuvonta palvelee ajanvarauksella osoitteessa www.kiinteistoliitto.fi/energianeuvonta/ajanvaraus. Kiireellisissä neuvonta-asioissa voit myös soittaa vaihteen numeroon (09) 1667 6761. Neuvontapalvelu tarjoaa tietoa taloyhtiöiden toimijoille liittyen energiankäyttöön ja -säästöön sekä energiatehokuutta parantaviin korjauksiin

Korjaus- ja tekninen neuvonta palvelee tiistaisin ja torstaisin klo 9-13 numerossa (09) 1667 6311 kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja energia-asioihin liittyvissä kysymyksissä. Valtakunnallisen korjausrakentamisen neuvontapalvelun tuottaa Kiinteistöliitto Pirkanmaan ja Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen tekniset asiantuntija.

Työsuhdeneuvontaa liittyen taloyhtiöiden palkkaamien talonmiesten ja siivoojien työsuhdeasioihin saa ensisijaisesti Kiinteistöliiton paikallisen yhdistyksen toimistolta tai alueellisesta palvelukeskuksesta. Tarvittaessa taloyhtiön edustajalla on mahdollisuus kysyä apua myös kiinteistöalan työnantajajärjestöstä, Kiinteistötyönantajat ry, puh. 020 7959 480. Tarkemmat yhteystiedot löytyy osoitteesta www.kiinteistotyonantajat.fi/yhteystiedot/