Toimikunnat

Yhdistyksen hallitus on strategiansa mukaan uudistanut järjestörakennetta. Uudenlaisen vuoropuhelun lisäämiseksi on perustettu toimikuntia. Näiden toimikuntien tehtävänä on osallistaa jäsenkenttää, toimia linkkinä jäsenistön, yhdistyksen toimihenkilöiden ja Suomen Kiinteistöliiton välillä. Toimikunnat käsittelevät alan ja asumisen ajankohtaisia asioita ja voivat tehdä esityksiä tai valmistella yhdistyksen kannanottoja. Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen työvaliokunta on yhdistyksen hallituksen valtuuttamana kokouksessaan 18.1.2018 vahvistanut toimikuntien jäsenet kaudeksi 2018-2019.

As-Oy-toimikunta

As-Oy-toimikunnan tehtävänä on toimia taloyhtiöiden puheenjohtajista muodostuvana kehitys- ja yhteistyöryhmänä, jonka esitysten ja palautteen avulla Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi kykenee tuottamaan jäsentalojen tarvitsemia jäsenpalveluja sekä edesauttamaan jäsentaloja niiden pitkäjänteisen kehittämisen ja muiden tehtävien hyvässä hoitamisessa. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on seurata asunto-osakeyhtiöiden talouteen liittyviä asioita, ja esittää alueellisia toimenpiteitä kustannusten hillitsemiseksi ja talouden parantamiseksi.

Puheenjohtaja: Mika Artesola
Sihteeri: toiminnanjohtaja Juuso Kallio juuso.kallio@kiinteistoliitto.fi
Jäsenet: Joonas Rinne, Kimmo Tolvanen, Hanna Lahtinen, Paavo Salonen, Matti Nurmi, Jorma Rinne, Timo Rahkonen, Jarkko Välimäki, Ari Pitkäranta, Teppo Uro, Kai Lahtonen, Niko Paloposki, Jukka Tähtinen, Reko Sipilä, Matti Helén, Esa Mattila, Ruth åkerberg, Juha Söderström, Juhani Toivonen, Maija Merikko

Korjausrakentamistoimikunta

Korjausrakentamistoimikunnan tehtävänä on seurata etenkin asunto-osakeyhtiöiden korjaustoimintaa ja puuttua siinä havaittuihin ongelmiin, sekä tehdä esityksiä kiinteistönpidon ja korjausrakentamisen kehittämiseksi pitäen lähtökohtanaan taloyhtiöiden tarpeita. Toimikunta käsittelee myös rakennuskannan energiatehokkuuden parantamiseen liittyviä asioita.

Puheenjohtaja: Maarit Järvinen
Sihteeri neuvontainsinööri Matts Almgrén matts.almgren@kiinteistoliitto.fi
Jäsenet: Nils-Erik Tuominen, Jouko Tuominen, Markku Keto, Kari Ilmola, Olli Saarinen, Jari Laitinen, Laura Klami, Kalevi Aalto, Vesa Keskilä, Jarmo Jokinen, Petteri Sellgren, Sirpa Ruohola, Juha Jäppinen, Petteri Palmu, Mikko Pentti, Tuomas Valve, Pertti Kiiskinen, Andreas Salonen (Turun Rakennusvalvonta)

Turvallisuustoimikunta

Turvallisuustoimikunnan tehtävänä on perehtyä ja tehdä esityksiä asumisen ja kiinteistönpidon turvallisuuteen ja varautumiseen liittyen, sekä onnettomuuksien ennalta ehkäisyyn. Toimikunta tekee tiivistä yhteistyötä eri viranomaisten kanssa mm. Lounais-Suomen Poliisi, Varsinais-Suomen pelastuslaitos, sekä kuntien vanhus- ja sosiaalityö.

Puheenjohtaja: Kalle Hiukka
Sihteeri: lakimies Sanna-Mari Mannila sanna-mari.mannila@kiinteistoliitto.fi
Jäsenet: Mikael Niemi, Matti Repo, Kristiina Valonen-Yilmaz, Kirsti Seppälä, Jussi Jalonen, Katri Fältberg, Kimmo laajavuori, Soilikki Mustikkamaa, Mikko Malmi, Olli Hakkarainen, Johanna Vuorinen, Tatu Järvinen, Kari Valkola, Mikko Vuori
Kutsuttuna: Turun Kaupunki vanhustyö, Turun Kaupunki sosiaalityö, Lounais-Suomen Poliisi, Varsinais-Suomen Pelastuslaitos

Kiinteistön palvelut -toimikunta

Kiinteistön palvelut -toimikunnan tehtävänä on käsitellä asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöiden käyttämien palveluiden kehittämiseen liittyviä asioita. Toimikunta ei käsittele isännöintiyrityksien eikä isännöitsijöiden elinkeinopoliittiseen edunvalvontaan liittyviä asioita.

Puheenjohtaja: Tiia Granberg
Sihteeri: toiminnanjohtaja Juuso Kallio juuso.kallio@kiinteistoliitto.fi
Jäsenet: Outi Mattila, Erkki Kaskela, Hanna Rannanperä, Kimmo Salo, Juha Kangasniemi, Jussi Roine, Ari Vuorela, Arttu Lehtonen, Marjo Tuusa, Teemu Halenius