26.10.2023 klo 17.30

Webinaarissa "Varaudu korjauksiin ajoissa: ota energiatehokkuus mukaan pitkän tähtäimen suunnitteluun" torstaina 26.10. klo 17.30-18.30 perehdytään taloyhtiöiden energiatehokkuuden parantamiseen.

Ohjelma:

• Webinaarin avaus
  • Kerrostaloyhtiön laajennettu PTS
    Asiantuntija Teemu Kettunen, Motiva
  • Laajennettu PTS taloyhtiön tukena: Esimerkki As Oy Tiirismaantie 9,
    hallituksen puheenjohtaja Janne Lohvansuu, As Oy Tiirismaantie 9
  • Aikaa kysymyksille ja vastauksille

Asiantuntijatyön pohjalta laadittu pitkän aikavälin kunnossapitosuunnitelma (PTS) on taloyhtiön kiinteistönpidon tärkeimpiä työkaluja. Kunnossapitosuunnitelman laatimiseen on hyödyllistä yhdistää energiatehokkuuden tavoitteellinen parantaminen, jolloin taloyhtiö saa asiantuntijoiden näkemyksen mitä energiatoimenpiteitä, milloin ja millaisina kokonaisuuksina taloyhtiön kannattaa tehdä.

Energiatehokkuuden huomioimisessa PTS suunnittelussa auttaa laajennettu PTS-malli, jossa selvitetään talon niin rakenteelliset kuin talotekniset korjaustarpeet ja laaditaan myös energiatehokkuuden huomioon ottava tavoitteellinen suunnitelma. Ennakoimalla ja varautumalla ajoissa tuleviin tarpeellisiin korjauksiin voidaan varautua myös kustannuksiin ja vähentää taloyhtiön ja osakkaiden taloudellista kuormaa.

Motivan asiantuntija Teemu Kettunen esittelee laajennetun PTS:n mallia sekä esimerkkiratkaisuita, käytännön kokemuksia kuulemme As Oy Tiirismaa 9:n hallituksen puheenjohtajalta Janne Lohvansuulta.

Webinaari on tarkoitettu taloyhtiöiden hallituksille ja isännöitsijöille, eikä edellytä Kiinteistöliiton jäsenyyttä.

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin, jonka lopussa on osallistumislinkki.