Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi osallistuu Eurooppa-foorumiin paneelikeskustelulla vihreästä siirtymästä taloyhtiöissä

Julkaistu: 23.05.2024

Eurooppa-foorumi järjestetään jo seitsemättä kertaa Turussa 28.–30. elokuuta 2024. Tämän vuoden teemana on "Euroopan turvallinen tulevaisuus". Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi järjestää keskiviikkona 28. elokuuta klo 13.30 paneelikeskustelun aiheesta "Vihreä siirtymä taloyhtiöissä", joka pidetään Turun Kaupunginteatterin Sopukassa.

Vihreä siirtymä taloyhtiöissä

Paneelikeskustelu keskittyy taloyhtiöiden rooliin vihreän siirtymän toteuttajana ja ilmastonmuutoksen torjunnassa. Suomessa on yli 80 000 kotitalouksien omistamaa asunto-osakeyhtiötä, joissa on yli 1,3 miljoonaa asuntoa. Kiristyvät energiatehokkuusvaatimukset ja haasteet, kuten väestön väheneminen tietyillä alueilla ja korjausrahoituksen saatavuus, vaikuttavat merkittävästi kansantalouteen ja kotitalouksien varallisuuteen. Paneelissa pohditaan, miten taloyhtiöt voivat osallistua vihreään siirtymään ja mitä vaikutuksia sillä on laajemmin yhteiskunnalle.

Puhujat ja moderaattori

Paneelikeskustelun puhujina ovat:
- Matts Almgren, Neuvontainsinööri, Energiatekniikan DI, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi
- Henna Mikkonen, Pääekonomisti, Säästöpankkiryhmä
- Ville Valkonen, Kansanedustaja, Kokoomuksen eduskuntaryhmä
- Elina Rantanen, Apulaispormestari, Turun kaupunki

Moderaattorina toimii Juuso Kallio, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ry. Keskustelun osallistujat täydentyvät EU vaalien jälkeen.

Osallistuminen ja ilmoittautuminen

Paneelikeskustelun kieli on suomi, ja se tulkataan simultaanisti englanniksi. Tapahtuma on ilmainen kaikille osallistujille, mutta ennakkoilmoittautuminen on pakollista. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kaikki ohjelmanumerot striimataan ja niitä voi seurata vapaasti verkossa.

Liity verkkolähetykseen tästä.

Milloin: Keskiviikko, Elokuu 28 13:30 - 14:15

Missä: Sopukka, Itäinen Rantakatu 14, 20800 Turku

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:

Lisätietoja tapahtumasta ja ilmoittautumisesta löytyy Eurooppa-foorumin virallisilta verkkosivuilta Eurooppa-foorumi 2024. https://europeforum.fi/