Taloyhtiöiden nimissä lähetetty huijausviestejä

Julkaistu: 02.03.2023

Kiinteistöliittoon tuli torstai aamupäivän aikana yhteydenottoja, että asukkaille on lähetetty lähipäivien aikana huijaustekstiviestejä. Tekstiviestin lähettäjänä on mainittu "Taloyhtiö". Viesteissä kehotetaan maksamaan rästiin jäänyt vuokra. Muistutamme, että epäselvässä tilanteessa kannattaa tarkistaa viestin paikkansapitävyys siltä taholta, joka lähettäjä väittää olevansa.

Isännöintiyritysten isännöimissä taloyhtiöissä isännöinti hoitaa sopimuksen mukaan vuokrien ja vastikkeiden laskutuksen taloyhtiön puolesta. Yleensä osakkaat ja asukkaat saavat laskun valitsemallaan tavalla joko sähköpostiin, paperisena kirjelaskuna tai suoraan pankin kautta e-laskuna. Jos joku tieto muuttuu, lähettää isännöinti uudet maksutiedot. Käytä vuokran ja vastikkeen maksuun aina vain kokonaisen laskun täydellisiä maksutietoja.

Ohjeita:

• Jos olet maksanut vuokrasi huijausviestissä mainitulle tilille, ilmoitathan asiasta taloyhtiölle tai vuokranantajalle sekä tee rikosilmoitus välittömästi.
  • Tee myös petosperusteinen maksunpalautuspyyntö omaan pankkiisi, jotta rahoja ei ehditä siirtää eteenpäin toiselle tilille.
  • Epäselvässä tilanteessa voit tarkastaa maksujesi tilanteen isännöitsijältä

Lisätietoja: