Monta hyvää syytä liittyä jäseneksi

Kiinteistöyhdistyksen jäseneksi - ja sitä kautta Kiinteistöliiton jäseneksi - voivat liittyä kiinteistönomistajat eli taloyhtiöt, kiinteistöosakeyhtiöt ja vuokratalot. Jäsenyhtiöiden edustajat saavat neuvontaa mm. kiinteistölainsäädännön kysymyksissä, talous- ja veroasioissa sekä kiinteistönpidossa.

Jäsenpalveluihin sisältyvät:

• Neuvonta taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle. Neuvontapalvelut tuottaa kiinteistöyhdistys ja Suomen Kiinteistöiitto
    • Lakineuvonta
    • Talous- ja veroneuvonta
    • Korjaus-, tekninen- ja energianeuvonta
  • Rakennuksen kuntosovellus Raku avuksi taloyhtiöille ja isännöitsijöille. Raku on taloyhtiöille suunnattu verkkosovellus, jolla voidaan laatia asunto-osakeyhtiölain mukainen kunnossapitotarveselvitys sekä myös asuinkiinteistön kunnossapitosuunnitelma.
  • Lakihelppi 24/7 -verkkopalvelu tarjoaa vastauksia usein kysyttyihin juridisiin kysymyksiin.
  • Osallistuminen koulutustilaisuuksiimme
  • Verkkokoulutukset: Isännöinnin ostaminen, Hyväksytty taloyhtiöhallituksen jäsen (HTHJ), HTHJPLUS hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä ja Toiminnantarkastuksen perusteet
  • Valtakunnallinen jäsenlehti - Suomen Kiinteistölehden vuosikerta (10 numeroa)
  • Alueellinen jäsenlehti - Kiinteistölehti Lounais-Suomi (4 numeroa)
  • Painettu alueellinen jäsentiedote (4 numeroa)
  • Sähköiset uutiskirjeet kuukausittain, ajankohtaista asiaa taloyhtiön tueksi
  • Digilehdet, jotka voi jakaa koko taloyhtiön käyttöön
  • Jäsensivut, joilta löydät jäsenlehtien digilehdet, uutiskirjeet, tiedotearkiston, sähköisiä ohjeita, oppaita ja koulutusvideoita
  • Maksuttomat kotisivut taloyhtiölle
  • Mobiilijäsenkortti
  • 20 % alennus Kiinteistöalan kustannuksen tuotteista
  • Sekä muita jäsenetuja

Kaikki edellä mainitut edut sisältyvät jäsenmaksuun, joka on taloyhtiölle keskimäärin vain alle 20 eur/kk.

Tarkista oman taloyhtiönne jäsenmaksu tästä.

Liity jäseneksi täyttämällä jäsenhakemus tästä.

Yksityiset vuokranantajat

Yksityiset vuokranantajat voivat liittyä Suomen Vuokranantajien jäseneksi. Lisätietoa Suomen Vuokranantajista ja ajankohtaisista vuokraukseen liittyvistä asioista löydät Suomen Vuokranantajien sivuilta.