Mahdollisuuksien remontti -kiertue tuo taloyhtiöille työkaluja korjaushankkeiden toteuttamiseen

Julkaistu: 10.11.2017

Varsinaissuomalaisissa taloyhtiöissä on meneillään isoja korjaushankkeita, joiden onnistumisen kannalta on tärkeää, että taloyhtiön johdolla on rakennuttamiseen liittyvää ymmärrystä. Avain asemassa taloyhtiön kiinteistönpidossa on suunnitelmallisuus

Ilmoittaudu 25.1.2018 Turun Messukeskuksessa järjestettävään maksuttomaan koulutusiltaan tästä.

Suunnitelmallisuus auttaa ennakoimaan korjaustarpeet

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen neuvontainsinööri Matts Almgrénin mukaan kiinteistönpidon suunnitelmallisuus auttaa ennakoimaan korjaustarpeita, tuo vaihtoehtoja korjaushankkeiden toteutukseen ja vaikuttaa näin asumisen kustannuksiin tulevaisuudessa.

Suunnitelmallinen kiinteistönpito vaikuttaa myös korjaushankkeen rahoituksen saatavuuteen. "Pankit kiinnittävät yhä enemmän huomiota siihen, mitä korjauksia yhtiössä on tehty ja mitä on vielä tekemättä. Sijainnilla on toki suuri merkitys kiinteistön arvon kannalta, mutta arvoon voi myös itse vaikuttaa tekemällä korjaukset ajallaan", Almgrén toteaa.

Kaikille avoimesta koulutusillasta eväitä korjaushankkeiden toteuttamiseen

Kiinteistöliiton ja Kiinteistöalan Kustannus Oy:n järjestämä, kaikille avoin Mahdollisuuksien remontti -kiertue tuo taloyhtiöiden hallituksille ja isännöinnille tietoa kiinteistön ylläpidon ja korjausrakentamisen kokonaisuudesta. Kouluttajina tilaisuudessa toimivat Kiinteistöliiton asiantuntijat, joiden luen noille pääsevät yleensä vain Kiinteistöliiton jäsentaloyhtiöiden edustajat.

Lappeenrannasta lokakuun alussa käynnistyneen valtakun nallisen kiertueen koulutusilta järjestetään 25.1. Turussa.

Matts Almgrén pitää tärkeänä, että alueen taloyhtiöt saavat ajantasaista tietoa kiinteistönpitoon ja korjausrakentamiseen liittyvistä kysymyksistä.

"Korjausrakentamiseen liittyvälle koulutukselle on tarvetta, koska hallinnon näkökulmasta iso korjaushanke osuu usein kohdalle vain sen yhden kerran. Sitä tärkeämpää on olla tietoinen korjaushankkeen sopimuksista, vastuista ja toteutusmuodoista", Almgrén sanoo.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Juuso Kallio juuso.kallio@kiinteistoliitto.fi (02) 277 5150

Onko taloyhtiösi Kiinteistöliiton jäsen?

Liittymislahjana tarjoamme taloyhtiön hallitukselle HTHJ verkkokurssin (arvo á 199 e). Jäsenmaksumme perustuu taloyhtiön tilavuuteen (m³). Liity jäseneksi tästä tai tarkasta yhtiösi jäsenyystilanne olemalla yhteydessä varsinais-Suomi@kiinteistoliitto.fi