Lisämaksulliset palvelut

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen kirjalliset lausunnot ja toimeksiannot

Jäsentaloyhtiöt voivat epäselvissä ja kiistanalaisissa asioissa pyytää kirjallista lausuntoa. Kiinteistöliiton kirjallisen lausunnon perusteella varsin usein saadaan asia ratkaistua taloyhtiössä ilman kallista, raskasta ja riskialtista oikeusprosessia.

Kirjallinen lausunto tai muistio on maksullinen palvelu, joka on käytetyn työmäärän mukaisesti hinnoiteltava jäsenhintainen palvelu. Mahdollisessa oikeudenkäynnissä Kiinteistöliiton kirjallinen lausunto on myös hyvä selkänoja ja tuki taloyhtiölle.

Lausunto perustuu aina jäsentaloyhtiön toimittamiin tietoihin. Jäsentaloyhtiö vastaa riittävien ja oikeellisten tietojen toimittamisesta. Varsinaisia toimeksiantoja ei tarjota palvelumuotona, mutta yhtiöjärjestyksen muutoksia ja pienimuotoisia asiakirjojen laatimisia on mahdollista tilata erillistä korvausta vastaan.

Puolueettomat lakimiesten lausunnot, yhtiöjärjestysten muutokset, kiinteistökäynnit, energiaselvitykset ja tekniset muistiot edulliseen jäsenhintaan. Lisätietoa ja hinnasto täältä. Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen toimeksiannot yhdistyksen kautta varsinais-suomi@kiinteistoliitto.fi Hinnasto löytyy täältä.

Suomen Kiinteistöliiton kirjalliset lausunnot ja toimeksiannot

Lausunto- ja toimeksiantopyynnöt tulee toimittaa ensisijaisesti sähköisesti osoitteeseen toimeksiannot@kiinteistoliitto.fi tai vaihtoehtoisesti postitse osoitteeseen Kiinteistöliitto, Toimeksiannot, Annankatu 24, 3. kerros, 00100 Helsinki. Lausunto- ja toimeksiantoprosessi alkaa, kun yhtiö on vastaanottanut Kiinteistöliitolta tilausvahvistuksen. Hinnasto ja lisätiedot löytyvät täältä.

Kunniamerkit

Suomen Kiinteistöliitto myöntää tunnustuksia ansiokkaasta työstä kiinteistöalalla. Kiinteistöliiton kunniamerkki on tunnustus kiinteistöalan pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstä. Kunniamerkkejä voivat hakea kaikki kiinteistöalan toimijat. Kunniamerkkihakemuksen voi tehdä täältä.

Kaikille avoin neuvonta

Maanantaisin ja torstaisin klo 12–15 numerossa 0600 0 1122. Neuvontapalvelun hinta on 1,98 euroa minuutissa + paikallisverkkomaksu. Palvelussa ei ole jonotusmahdollisuutta vaan sen ollessa varattu voi linja antaa "Palveluun ei juuri nyt saada yhteyttä" -viestin. Yritä hetken kuluttua uudelleen.

13.1.2018 voimaan tulleen lakimuutoksen myötä (Maksupalvelulaki (290/2010)) operaattori katkaiseen maksullisten palvelunumeroiden puhelut 50 euron tullessa täyteen. Näin ollen suurin puhelukohtainen veloitus rajataan 50 euroon puhelinoperaattorin toimesta lainsäädännön velvoittamana.

Uutiskirje osakkaille

Uutiskirje osakkaille tuo ajankohtaista tietoa taloyhtiöasumisesta kaikille hyvästä kiinteistönpidosta kiinnostuneille. Voit tilata kirjeen sähköpostiisi täyttämällä tilauslomakkeen. Uutiskirje ilmestyy neljä kertaa vuodessa!